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Cloudlight: renders en tiempo real en la nube

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Cloudlight es la nueva tecnología presentada por Nvidia para el cálculo de render en la nube. Lo bueno de esto es que no necesitaremos utilizar las capacidades de nuestra pc, por lo que utilizaremos procesadores remotos y ver el resultado en tiempo real. Lo bueno de esta nueva tecnología (que aún está en etapa experimental) es que se podrá trabajar en equipo en 50 maquinas diferentes simultáneamente y viendo resultados de iluminación indirecta.

Aquí la explicación de sus investigadores:
"We introduce CloudLight, a system for computing indirect lighting in the Cloud to support real-time rendering for interactive 3D applications on a user's local device. CloudLight maps the traditional graphics pipeline onto a distributed system. That differs from a single-machine renderer in three fundamental ways. First, the mapping introduces potential asymmetry between computational resources available at the Cloud and local device sides of the pipeline. Second, compared to a hardware memory bus, the network introduces relatively large latency and low bandwidth between certain pipeline stages. Third, for multi-user virtual environments, a Cloud solution can amortize expensive global illumination costs across users. Our new CloudLight framework explores tradeoffs in different partitions of the global illumination workload between Cloud and local devices, with an eye to how available network and computational power influence design decisions and image quality. We describe the tradeoffs and characteristics of mapping three known lighting algorithms to our system and demonstrate scaling for up to 50 simultaneous CloudLight users." 


Aquí les dejo el video donde podremos ver esto en funcionamiento.


Fuente

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